hoe kan het dat als het gaat om jongens, dat als ze afgewezen worden, ze snel de knop kunnen omdraaien, Dat ze dan meteen niks meer voor je voelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

het geldt zeker niet voor alle jongens hoor. sommige blijven nog de hele tijd achter je aanhollen, in de hoop dat het toch eens lukt.
er zijn verschillende mogelijkheden waarom ze dit niet zouden doen, veel hangt af van het karakter, bv.:
- respect voor je beslissing (wat dan niet wil zeggen dat ze niks meer voor je voelen, wel dat ze dus respect hebben voor je)
- denken dat je wel zal bijdraaien als ze een stap terug zetten.
- gekwetstheid en er niet zo goed weg mee weten, en dus afstand houden zodat je dat niet zou merken
- denken dat mannen niet mogen laten zien als ze zich gekwetst voelen omdat ze dan wel een vrouw lijken (dat heet ook "stoer doen" zoals je al in een ander antwoord gelezen hebt)
- rationeel aanvaarden van de afwijzing en gewoon willen verder gaan met hun leven
- gekrenkte trots en denken "ik gun je het niet dat je aan me ziet dat ik hier onder lijd"
- tekort aan zelfvertrouwen en bijgevolg apathie "zie je wel, weer iemand die me niet wil, ik geef het maar op het zal toch nooit lukken om een leuke partner te vinden, ik ben maar niks, enzovoort"...

en zo zijn er wellicht nog een aantal redenen te bedenken.

het is volgens mijn ZEKER niet zo dat ze dan plots niet meer voor iemand zouden voelen na een afwijzing...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ze kunnen dan echt nog wel wat voor je voelen hoor:)
Het duurt meestal wel een weekje 1 of 2 voordat je weer van zoiets genezen bent dacht ik.

Tenminste hier dan:) En dan duurt het ook nog een redelijk lange tijd (meestal meer dan jaar) voordat je wel weer iemand leuk vindt..
denk ik..

Groetjes

Toegevoegd na 1 minuut:
het duurt meestal wel even voordat een jongen je verkering vraagt, en als je nee zegt dan weet ie (tenminste de meeste dan) dat het ook wel bij ''nee'' blijft volgens mij.
Daardoor laat ie denk ik weinig meer zien dat ie voor iemand voelt:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep!in de roos! dat duurt zeker een paar weken.
goed antwoord.Een + van mij! :)
2 opties:

Trots: Ze willen niet laten merken hoe gekwetst ze zijn
'pech': Ze voelden niet echt wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is in ieder geval echt niet bij mij. Als ik afgewezen word, ben ik vaak best wel lang, een week ongeveer, best treurig. Het hangt een beetje van de jongen af en of hoe verliefd ze waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is alleen maar stoer doen!
Heb je al eens naar The X effect op MTV gekeken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een stukje zelfbescherming. Doordat ze zijn afgewezen zijn ze aangeslagen. Dit willen ze echter niet al te lang laten blijken, omdat ze dan zwak lijken.

Geloof me, ook jongens wordt flink geraakt, als heftige liefde niet beantwoord wordt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een afwijzing is niet echt een aanmoediging om door te laveren en zodoende dichterbij je te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laveren wat is dat nu weer... misschien wel een Goeie Vraag! oh...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/betekend-laveren.99181
Ik had eigenlijk pressies het tegenover gestelde en vraag me eigenlijk af of dit wel geld in 't algemeen voor jongens?

Maar ik ben geen jongen meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het slechts een pose. Maar mannen zijn jagertjes, prooi onbereikbaar, op naar de volgende.